Kοινό Υπόμνημα – Ψήφισμα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων & του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων κατά της αναίτιας κατάργησης των αντικειμένων των Κοινωνικών Επιστημών και Εικαστικών από το Λύκειο. Διαδικτυακό ψήφισμα της AVAAZ

Kοινό Υπόμνημα – Ψήφισμα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων & του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων κατά της αναίτιας κατάργησης των αντικειμένων των Κοινωνικών Επιστημών και Εικαστικών από το Λύκειο

διαδικτυακό ψήφισμα της AVAAZ

https://secure.avaaz.org/community_petitions/el/upourgeio_paideias_psephisma_enantia_sten_katargese_tes_tekhnes_ton_koinonikon_epistemon_apo_to_geniko_lukeio/?crgiTtb&utm_source=sharetools&utm_medium=copy&utm_campaign=petition-1727765-psephisma_enantia_sten_katargese_tes_tekhnes_ton_koinonikon_epistemon_apo_to_geniko_lukeio&utm_term=crgiTtb%2Bel

Ζητούμε να το υποστηρίξετε τόσο με την υπογραφή σας όσο και με τη διακίνηση και διάδοσή του.

Από το 2019-20 η ελληνική κοινωνία βιώνει ένα διαρκώς αυξανόμενο αυταρχισμό εκ μέρους της κυβέρνησης είτε με προσχήματα (πανδημία, κλιματική κρίση) είτε εντελώς απροσχημάτιστα.
Η αρχή έγινε με την αιφνίδια και αναίτια κατάργηση των αντικειμένων των Κοινωνικών Επιστημών και Εικαστικών από το Λύκειο το καλοκαίρι του 2020, παρά τις έντονες αντιδράσεις όλου του εκπαιδευτικού κόσμου. Μάλιστα κάποια από τα καταργημένα πλέον επιλογής μαθήματα Ελευθέρου και Γραμμικού Σχεδίου ήταν και παραμένουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για μια σειρά από σχολές και χιλιάδες υποψήφιους.
Παράλληλα, οι κοινωνικές επιστήμες αποτελούν βασικά μαθήματα στα προγράμματα σπουδών πλήθους σχολών (πχ παιδαγωγικά, ψυχολογία, νομική κ.α.) πράγμα που επιτάσσει την επαναφορά της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα .
Οι Τέχνες που αποδεδειγμένα προσφέρουν πεδίο έκφρασης, αποδοχής, συνεργασίας, συγκίνησης, αποφόρτισης, επηρεάζουν θετικά την ψυχολογία και αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, και οι Κοινωνικές Επιστήμες που διδάσκουν και ευαισθητοποιούν για τους κοινωνικούς ρόλους, την οικογένεια, τις έμφυλες ταυτότητες, τις διαπολιτισμικές σχέσεις αλλά και τα θεμελιώδη στοιχεία για τη λειτουργία του Πολιτεύματος και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, απουσιάζουν εντελώς από το σχολείο. Έκτοτε οι συνθήκες στα σχολεία με την απαξίωση της Παιδείας για τις μαθήτριες και τους μαθητές γίνονται όλο και πιο πιεστικές.
Τα αποτελέσματα αυτής της αυταρχικής και αντιπαιδαγωγικής πολιτικής τα βιώνουμε έκτοτε καθημερινά: Σχολεία όπου επιβάλλεται ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα (εξετάσεις τύπου PISA, τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής), απουσιάζει η δημιουργικότητα, η βιωματική γνώση και η κριτική σκέψη, εκτοξεύεται η νεανική παραβατικότητα, το bullying, η ενδοοικογενειακή βία, οι γυναικοκτονίες, οι ρατσιστικές συμπεριφορές, οι επιθέσεις εναντίον της γενετήσιας ελευθερίας. Το παράδειγμα το δίνουν άλλωστε οι πράξεις των κυβερνώντων σε όλα τα επίπεδα με την επιβολή του δίκαιου του ισχυρότερου .
Κατόπιν νομικής προσφυγής μας το ΣτΕ με τις αποφάσεις 1972/2022 και 12/2023 μας δικαιώνει εν μέρει, όμως το Υπουργείο Παιδείας επιμένει να αγνοεί τις αποφάσεις ασκώντας παρελκυστική τακτική ώστε να μας εξουθενώσει με δικαστικούς αγώνες. Έτσι κληθήκαμε να υποβάλλουμε αίτηση συμμόρφωσης στις αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Καλούμε το Υπουργείο να αναλάβει τις ελάχιστες ευθύνες που του αναλογούν από αυτές τις αποφάσεις που μόνο προβλήματα και στρεβλώσεις δημιούργησαν και να αποκαταστήσει τα αντικείμενά μας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως τους αρμόζουν, ώστε να συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας.
Ακόμη και ένα μικρό βήμα προς το σωστό μπορεί να είναι μια μεγάλη νίκη για την κοινωνία και τους αυριανούς πολίτες.

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων &  Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *