Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – ΚΕΔΙΒΙΜ: 9μηνο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες: Από την εκπαιδευτική αξιολόγηση στην αποτελεσµατική διδασκαλία»

Η αναγκαιότητα & η σημαντικότητα του προγράμματος Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση προσελκύει όλο και περισσότερους εν δυνάμει εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και πτυχιούχους που μπορούν να ενταχθούν στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Το ενδιαφέρον αυτό συνδέεται με μια προφανή αιτία, την δυνατότητα εύρεσης εργασίας κυρίως στη δημόσια εκπαίδευση αλλά και σε ιδιωτικά κέντρα. Ωστόσο, είναι αυταπόδεικτο ότι τα θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης έχουν τεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων τόσο στην επιστημονική όσο και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό κινητοποιεί τους μελλοντικούς/αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και βέβαια δεν αφήνει ασυγκίνητους και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Έτσι, μπορούμε να δούμε μια ποσοτική ανάπτυξη της ειδικής αγωγής με τη συνεχή αύξηση των θέσεων εργασίας. Παραμένει όμως ένα σημαντικό θέμα: Η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Το παρόν λοιπόν πρόγραμμα, φιλοδοξεί να συμβάλει στη βελτίωση των επαγγελματικών χαρακτηριστικών και γνώσεων όλων εκείνων που εργάζονται και εκείνων που επιθυμούν να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή (Προσχολική στην Α/βάθμια και Β/βαθμια εκπαίδευση) τόσο στην τυπική όσο και στην άτυπη, ως εκπαιδευτικοί ή ως ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.

Βασικός στόχος του προγράμματος Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα δίνει έμφαση στη δημιουργία προσωπικής βιβλιοθήκης υλικού­έτοιμου προς χρήση και στις δεξιότητες αποτελεσματικής χρήσης των σύγχρονων αποθετηρίων (ψηφιακών τραπεζών) που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά υλικά και μαθησιακά αντικείμενά, όπως είναι τα πλήρη σχέδια διδασκαλίας και τα επιμέρους φύλλα εργασίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος προσφέρεται πρόσβαση στην μεγαλύτερη πλάτφόρμα ψηφιακού διδακτικού υλικού και παρεμβάσεων στην Ελλάδα, την Α Learning (www.alearning.gr), η οποία είναι τράπεζα διδακτικού υλικού για τον γλωσσικό γραμματισμό, τα μαθηματικά, τις ειδικές δεξιότητες (π.χ. προσανατολισμός, μνήμη, προσοχή κλπ) καθώς και τον ψηφιακό γραμματισμό. Το υλικό αυτό είναι ταξινομημένο με τρόπο ώστε να γίνεται εύκολη επιλογή με βάση την τάξη του μαθητή / των μαθητών ή τα ατομικά χαρακτηριστικά. Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί σε κάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο τυπικής ή άτυπης εκπαίδευσης και υποστήριξης.

Σε ποιους απευθύνεται Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε:

1. Στελέχη της εκπαίδευσης που έχουν έργο τη συμβουλευτική υποστήριξη του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, ΕΔΕΑΥ

2. Στελέχη των διαγνωστικών και συμβουλευτικών κέντρων της εκπαίδευσης, ΚΕΣΥ

3. Ειδικούς Παιδαγωγούς που εργάζονται σε τυπικές και άτυπες δομές εκπαιδευτικής υποστήριξης

4. Εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαίδευσης (προσχολικής, Α/θμιας και Β/θμιας)

5. Ψυχολόγους

6. Λογοθεραπευτές

7. Εργοθεραπευτές

8. Κοινωνικούς Λειτουργούς

9. Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)

10. Φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τους συμμετέχοντες, αφού έχει εξαιρετικά μικρές απαιτήσεις παρακολούθησης, όπως:

1. Πρόσβαση στο διαδίκτυο

2. Κατοχή προσωπικού ηλεκτρονι­ κού ταχυδρομείου (e mail)

3. Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

Στην έναρξη του προγράμματος θα γίνουν 2 εβδομαδιαία εισαγωγικά μαθήματα σχετικά με τους τρόπους παρακολούθησης, πρόσβασης στην εκπαιδευτική πλατφόρμα και όλους τους τύπους των αρχείων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα.

Διάρκεια προγράμματος – ECTS Με τη περάτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, η επιτυχής παρακολούθηση των επιμέρους διδακτικών ενοτήτων, οδηγεί στη λήψη Πιστοποιητικού Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και συγκεκριμένα στην αξιολόγηση και τις παρεμβάσεις με τη χρήση διδακτικού υλικού και στρατηγικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο επιστημονικής μακρόχρονης έρευνας. Ο φόρτος εργασίας του προγράμματος αντιστοιχεί σε 30 ΕCTS, ενώ οι ώρες διδασκαλίας είναι 550 και αναπτύσσονται σε 9 μήνες (Μάρτιος‐Δεκέμβριος 2020).

Πατήστε εδώ για να δείτε πληροφορίες για το κόστος και τη διαδικασία εγγραφής

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *