Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Οι σχολές και τα τμήματα που εισάγονται οι απόφοιτοι. Τα ποσοστά θέσεων. Οι συντελεστές βαρύτητας. Ο τρόπος υπολογισμού μορίων. Τα εξεταζόμενα μαθήματα. Τα Ειδικά μαθήματα

Καθορίστηκαν, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, οι Σχολές, τα τμήματα και οι Εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων , των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα είναι αντίστοιχα ή συναφή με τους τομείς των ΕΠΑ.Λ. για πρόσβαση των αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πατήστε εδώ για να δείτε το ΦΕΚ με την απόφαση

Συντελεστές βαρύτητας – Τρόπος υπολογισμού μορίων

1. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψήφιου/-ας για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων του Τομέα αποφοίτησής τους καθώς και της Κοινής Ομάδας, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων Γενικής παιδείας και ειδικότητας καθορίζονται , ως εξής:

Α) για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων όλων των Τομέων πλην της Κοινής Ομάδας Σχολών :
− για το μάθημα « Μαθηματικά» (Άλγεβρα) συντελεστής 1,5
− για το μάθημα « Νέα Ελληνικά» συντελεστής 1,5
− για το α ́ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 3,5
− για το β ́ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 3,5

Β) Για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Κοινής Ομάδας Σχολών:
− για το μάθημα « Μαθηματικά» (Άλγεβρα) συντελεστής 3,5
− για το μάθημα « Νέα Ελληνικά» συντελεστής 3,5
− για το α ́ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 1,5
− για το β ́ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 1,5

Γ) Για το ειδικό μάθημα της ξένης γλώσσας για όλα τα τμήματα που απαιτείται ορίζεται συντελεστής 1.

Δ) Για τα ειδικά μαθήματα της «Αρμονίας» και του «Ελέγχου μουσικών ακουστικών ικανοτήτων» ορίζεται συντελεστής 2 για το μέσο όρο των βαθμών τους.

Ε) Ο τρόπος εξαγωγής της συνολικής βαθμολογίας των υποψηφίων που επιθυμούν εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων περιγράφεται αναλυτικά στις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (142 Α ́), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4589/2019 (13 Α ́ ) και της σχετικής Φ.253/23170/Α5/14-2-2019 (ΦΕΚ 504 Β ́)
υπουργικής απόφασης.

Ζ) Για τα ειδικά μαθήματα του «Ελευθέρου Σχεδίου» και του «Γραμμικού Σχεδίου» ορίζεται συντελεστής 2 για το μέσο όρο των βαθμών τους.

ΣΤ) Στις πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στα τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ορίζεται συντελεστής 2 για το μέσο όρο των βαθμών τους.

Για τον υπολογισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψήφιου/-ας αθροίζονται τα γινόμενα του βαθμού κάθε μαθήματος που προκύπτει με τον αντίστοιχο συντελεστή και στη συνέχεια το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100. Αν στη συνολική βαθμολογία προκύπτει και δεκαδικό μέρος γίνεται στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα ως ακολούθως: Αν το δεκαδικό μέρος είναι μικρότερο της μισής ακέραιης μονάδας (0,5) παραλείπεται. Αν το δεκαδικό μέρος είναι ίσο ή μεγαλύτερο της μισής ακέραιης μονάδας (0,5) τότε η συνολική βαθμολογία στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα.

Εξεταζόμενα μαθήματα – Ειδικά μαθήματα

Για την εισαγωγή των παρακάτω υποψηφίων:

1. μαθητές/-τριες της Γ ́ τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2018-2019,

2. μαθητές/-τριες της Δ ́ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2018-2019

3. μαθητές/-τριες της Δ ́ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2018-2019 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας,

4. απόφοιτοι της Γ ́ τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. παρελθόντων ετών,

5. απόφοιτοι της Δ ́ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. παρελθόντων ετών, οι οποίοι διεκδικούν θέσεις στις Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, της Α.Σ.Π.Α.Ι.Τ.Ε., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού καθορίζονται τα παρακάτω πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα:

α. δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας:
«Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» (Άλγεβρα),

β. δύο μαθήματα ειδικότητας, όπως ορίζονται στη με αριθμ. Φ.153/156280/Α5/20-9-2018 (ΦΕΚ 4195 Β ́) υπουργική απόφαση.

Για τις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα οποία απαιτείται εξέταση και σε ειδικά μαθήματα (Ξένη Γλώσσα, Μουσική και Σχέδιο), οι υποψήφιοι/-ες εξετάζονται και στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα, εφαρμοζόμενων αναλόγως των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου. Η εξέταση των ειδικών μαθημάτων γίνεται σε κοινά θέματα με τους/τις υποψήφιους/-ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου. Όπου απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα πρέπει ο βαθμός να είναι ίσος με το μισό τουλάχιστον του μέγιστου δυνατού. Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, η προϋπόθεση αυτή ισχύει χωριστά για το καθένα από τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα. Οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής φοιτητών για τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων περιγράφονται αναλυτικά στις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (142 Α ́), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4589/2019 (13 Α ́) και της σχετικής Φ.253/23170/Α5/14-2-2019 (ΦΕΚ 504 Β ́) υπουργικής απόφασης.»

Τρόπος εξέτασης πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων

Για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ισχύουν τα ακόλουθα:

α. Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις.

β. Ο τρόπος εξέτασης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ορίζεται λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω κοινά στοιχεία για τα εξεταζόμενα μαθήματα:

1. Ορίζονται τέσσερα (4) θέματα, κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας.

2. Κάθε ένα από τα τέσσερα (4) θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από ένα (1) έως και πέντε (5) ερωτήματα, με δυνατότητα υποερωτημάτων.

3. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Σε περίπτωση που ένα θέμα αναλύεται σε περισσότερα από ένα ερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται για το θέμα αυτό κατανέμεται ισότιμα στα ερωτήματα ή διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε κάθε ένα από αυτά, καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/υποψήφιες γραπτώς.

4. Τα θέματα:

• περιέχουν ερωτήματα θεωρίας ή εφαρμογές της θεωρίας ή ασκήσεις ή προβλήματα που ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων και δύνανται να απαντηθούν από τους/τις υποψήφιους/-ες στον χρόνο που ορίζεται για την αξιολόγησή τους

• δύνανται να είναι ανοιχτού τύπου (ερωτήσεις ανάπτυξης) ή κλειστού τύπου (πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης, διάταξης, σωστού – λάθους) ή σύντομης απάντησης.

• διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης και ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων

• είναι ανάλογα με εκείνα που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις διδακτικές οδηγίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και του Ι.Ε.Π.

5. Τα ερωτήματα είναι διατυπωμένα με τρόπο ώστε να μπορεί να ελέγχονται παράμετροι όπως:

• η αποκτηθείσα γνώση των υποψηφίων.

• η κατοχή και κατανόηση των γνωστικών στοιχείων

• η ικανότητα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης

• η επεξεργασία, η αξιοποίηση και η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων

• η αξιολόγηση δεδομένων

• η συνδυαστική σκέψη

• ο έλεγχος της ικανότητας των υποψηφίων να χρησιμοποιούν σε συνδυασμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν κατά την επίλυση ασκήσεων και προ- βλημάτων για την εξαγωγή ή την παραγωγή συμπερασμάτων.

6. Οι υποψήφιοι/-ες απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *