ST3dM: 6oς Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης. Έως 15/2/2024 οι δηλώσεις συμμετοχής
Η ερευνητική ομάδα ST3dM του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προκηρύσσει τον 6o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης
για μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων
Εισαγωγικά/Το σκεπτικό του Διαγωνισμού:
Σύμφωνα με έρευνα του Παρατηρητηρίου για τα Θέματα Καταγραφής και Αντιμετώπισης της Μαθητικής Διαρροής περιγράφεται η εκτίμηση για συνολική διαρροή 7,99% για τους μαθητές που εισάχθηκαν στην Δευτεροβάθμια το 2013 και αποφοιτούν το 2019 (ΙΕΠ, 2017). Πως μπορούμε να δώσουμε στην εκπαίδευση χαρακτηριστικά που θα πολεμούν τη μαθητική διαρροή και την σχολική εγκατάλειψη; Πως μπορούμε να εισάγουμε τις νέες τεχνολογίες σε ένα διαθεματικό περιβάλλον χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθοδολογίες εκπαίδευσης, να βοηθήσουμε τους μαθητές να εμπλουτίσουν τις παραστάσεις τους προς την Τριτοβάθμια εκπαίδευση ή προς μια δουλειά της επιλογής τους;
Μέσω του διαγωνισμού οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές κατά την διάρκεια της προετοιμασίας τους δημιουργούν ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται. Μέσα από τις νέες τεχνολογίες ερευνούν αντικείμενα της καθημερινότητάς μας, αναπτύσσουν δεξιότητες μέσω ανακαλυπτικής ή διερευνητικής μάθησης, και τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην τελική δημιουργία.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας για την εισαγωγή της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας STEΑM (Science–Technology–Engineering–Art–Mathematics) στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αξιοποιείται ως κίνητρο για τη δημιουργία ενός 3D σχεδίου, με σκοπό να λυθεί ένα πρόβλημα που σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη μέσω έρευνας αλλά και της κατάρτισης των εκπαιδευτικών επάνω στην χρήση της 3D σχεδίασης στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και την εφαρμογή της από μαθητές για προτάσεις δημιουργίας τεχνουργημάτων για την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη.
Σκοποί – Στόχοι του Διαγωνισμού
Σκοπός αυτού του διαγωνισμού είναι να εισάγει τους μαθητές στην χρήση της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης όσο και να τους ευαισθητοποιήσει σε κοινωνικά και επιστημονικά ζητήματα.