ΟΛΤΕΕ: Μεταλυκειακό έτος τάξη-μαθητείας

Επιστολή με θέμα: Μεταλυκειακό έτος τάξη-μαθητείας απέστειλε η στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ η ΟΛΤΕΕ.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής . . .

Αθήνα, 22-09-2023

 Αρ. Πρωτ.: 104

ΠΡΟΣ :

1. κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
2. κα. Δόμνα Μιχαηλίδου
Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
3. κα. Ζέττα Μακρή
Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

4. κ. Ιωάννη Κατσαρό
Γ. Γ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
5. κ. Γεώργιο Βούτσινο
Γ. Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης & Νεολαίας

KOIN :

ΘΕΜΑ : «Μεταλυκειακό έτος τάξη-μαθητείας».
Σχετ.:

Αξιότιμοι

κύριε Υπουργέ,

κυρίες Υφυπουργοί,

κύριοι Γενικοί Γραμματείς,

          για το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας 2023-2024, μέχρι στιγμής έχουν προσφερθεί 8978 Θέσεις από Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς. Ενώ το έτος  2022-2023, είχαν προσφερθεί 6638 Θέσεις από Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς.

Οι αριθμοί καταδεικνύουν την όλο και αυξανόμενη αποδοχή του θεσμού της μαθητείας.

Αυτό είναι αποτέλεσμα των συνεχόμενων προσπαθειών της Ομοσπονδίας μας, των τοπικών ΕΛΤΕΕ, των υπευθύνων μαθητείας των ΠΔΕ και των εκπαιδευτικών που έβαλαν πλάτη στα δύσκολα χρόνια, όταν το Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας των ΕΠΑ.Λ βάλλονταν από παντού και όδευε στο να τερματιστεί το πρόγραμμα άδοξα.

Πάγια θέση μας ήταν η ενίσχυση του θεσμού και η παροχή κινήτρων για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα ο θεσμός.

Δίπλα σε αυτή την προσπάθεια στάθηκαν και οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ καθώς ο θεσμός ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των νέων και προσφέρει ευκαιρίες για εκπαίδευση, εξειδίκευση και εργασία με αποδοχές στην ειδικότητά τους.

Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών, όταν τα μαθήματα ανεξαρτητοποιήθηκαν και μεταφέρθηκαν εκτός σχολικού ωραρίου, η προβλεπόμενη αποζημίωση τόσο των εποπτειών όσο και των διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών αλλά και η αποζημίωση των διευθυντών, οδήγησαν σε ευρεία αποδοχή και αυτής της αλλαγής.

          Βεβαίως υπάρχουν αρκετά σημεία βελτίωσης έτσι ώστε αυτός ο θεσμός να γίνει ακόμα πιο ελκυστικός σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Είναι απαράδεκτο να αναμένουν οι εκπαιδευτικοί περισσότερο από δέκα μήνες για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους, ενώ οι διευθυντές ακόμα δεν έχουν λάβει τίποτα.

Οι ασάφειες στην όλη διαδικασία ασφάλισης των εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευτών που αναλαμβάνουν την εποπτεία καθώς και οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες καθιστούν, ακόμα, αρκετούς εργοδότες αρνητικούς στο να προσλάβουν εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές να αναλάβουν την εποπτεία.

Οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση της πιστοποίησης όσων ολοκληρώνουν επιτυχώς τη φάση παρακολούθησης είναι τεράστιες με αποτέλεσμα να δημιουργεί απογοήτευση και θυμό στους μαθητευόμενους, οι οποίοι προχωρούν σε άλλο στάδιο της ζωής τους αφήνοντας την εκκρεμότητα της πιστοποίησης για πάντα.

Ο έγκαιρος προγραμματισμός των πιστοποιήσεων είναι σημαντικός για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και την πρόοδο των μαθητευόμενων. Είναι σημαντικό το ΥΠΑΙΘΑ να διευκολύνει τη διαδικασία αυτή και να εξασφαλίσει ότι οι μαθητές λαμβάνουν τις πιστοποιήσεις τους εγκαίρως.

Εν αναμονή των εγκρίσεων των τμημάτων της μαθητείας από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ευελπιστούμε ότι θα ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις των μαθητευόμενων και θα υπάρξει ορθολογική διαχείριση των τμημάτων που αιτήθηκαν τα ΕΠΑ.Λ σε όλες τις περιφέρειες και κοπίασαν οι εκπαιδευτικοί για να βρουν θέσεις ιδιωτών.

Δε θα δεχθούμε κανένα αποκλεισμό μαθητευόμενου, δίκαιη κατανομή όλων των θέσεων του Δημοσίου μεταξύ των ΕΠΑ.Λ με γνώμονα τις αιτήσεις των μαθητευόμενων.

Άμεση έναρξη των τμημάτων καθώς οι ενδιαφερόμενοι αποθαρρύνονται και εξαναγκάζονται να οδηγηθούν σε χειρότερες εναλλακτικές λύσεις καθώς υπάρχουν τα κακά προηγούμενα δεδομένα, όπου τρεις χιλιάδες περίπου νέοι και νέες αποκλείστηκαν από τη συνέχιση των σπουδών τους αφού δεν αξιοποιήθηκαν οι θέσεις μαθητείας που είχαν διατεθεί στο σύστημα και δεν έγιναν τα τμήματα έγκαιρα.

Κύριε Υπουργέ,

αναμένουμε επιτέλους την εφαρμογή του νόμου 4763/2020 άρθρο 39 παρ 4  όπως ισχύει και προβλέπει την πρόσληψη αναπληρωτών 11μηνης διάρκειας, σε κάθε ΕΠΑ.Λ που λειτουργεί τμήματα, για τη διοικητική υποστήριξη των τμημάτων της Μαθητείας.

Αναμένουμε επίσης την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. & Ν. για την  έκδοση του Οδηγού Κατάρτισης και τη λειτουργία της ειδικότητας Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου την οποία ζητάει διακαώς εδώ και χρόνια η αγορά εργασίας.

Τη λειτουργία  της ειδικότητας Υπαλλήλου Εμπορίας και Διαφήμισης, αλλά και την επέκταση του θεσμού σε όλες τις ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ και δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στο «Μεταλυκειακό έτος-Τάξη Μαθητείας».

Καθώς και την άμεση έναρξη των Προπαρασκευαστικών Προγραμμάτων Πιστοποίησης και την έναρξη της πιστοποίησης από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π

Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘΑ να ξεκινήσει άμεσα τη λειτουργία και την έγκριση όλων των τμημάτων στα οποία έχουν διατεθεί θέσεις μαθητείας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος Χιονάς

Ο Γ.Γ. Τσιντώνης Ηλίας

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *